Hol vagyok?

Vér, veríték és könnyek. Élet egy ritka, középformátumú fényképezőgép-dinoszaurusszal, amely valószínűleg a világ legnagyobb és legnehezebb tükörreflexes szerkezete.

 Bazinagy, dögnehéz, de cserébe többféle képméretet tud - 645, 6x6, 6x7, 6x8, van hozzá Polaroid hátfal, és remek objektíveket gyártottak hozzá a japánok.

Címkék

100-200mm zoom (2) 101 (1) 180mm (1) 18x24 (1) 300mm (1) 360° (1) 500mm (1) 50mm (4) 5x7 (3) 617 (1) 645 (3) 680iii (5) 6x12 (6) 6x17 (1) 6x6 (2) 6x7 (1) 6x9 (1) agfa (1) alkatrész (2) Angulon (6) Apple (1) árlista (1) árnyék (1) barkács (3) barlang (1) caffenol (1) Camera Obscura (3) Canon (2) Canon 5D (1) CCD (1) Certo Six (1) csengőhang (1) d60 (1) dia (3) digitális (1) digitális hátfal (3) dioptria+korrekció (1) e (1) ebay (1) eBay (15) eladó (2) EOS30 (1) EOS D60 (1) extension rail (1) Facebook (2) fekete fehér (5) fénymérő (1) film (2) filmcsere (4) fkd (1) foma (5) fotópapír (1) fotóstáska (1) fp 3000b (2) fuji (2) Fuji (6) fujifilm (3) Fujifilm (5) Fuji 645 (4) fuji 680 remote release wiring diagram (1) fuji gx680 (4) Fuji GX680 (14) Fuji X-T1 (1) füst (1) gázgyár (1) gólem (3) gömbpanoráma (1) GSW 690III (1) GW670 (1) gx (1) GX680 (5) Hét képe (1) híd (1) Holga (2) igazolványkép (1) ilford (2) infravörös (2) japán (1) Japán (1) kanada (1) kapcsolási rajz (1) karácsony (1) kereső (2) kísérlet (2) kisfilm (5) Kodak (3) Köln (1) könyv (1) Kovács úr (7) különbség (2) labor (2) land rover (1) lápvidék (1) levelezés (3) Linhof (1) Ljubitel (4) Luma (1) LumaII (2) lyukkamera (5) mágus (2) Mágus (1) magyarország (1) mai manó ház (2) makró (1) mattüveg (4) Minolta Weathermatic (1) monopod (1) művészet (2) nagyformátum (1) nagyítás (4) naplemente (1) negatív (1) negtív (2) Nikon (2) nikon (1) nyakpánt (1) objektív (9) olcsó (1) olvasnivaló (1) olympus (3) om (1) papírkép (4) Parlament (1) paszpartu (1) Phase One (1) pinhole (2) polaroid (4) portugália (4) posta (4) prospektus (1) redscale (3) Rodenstock Sironar (1) Rollei (1) rollfilm (1) Rossmann (1) Schneider Symmar (1) sín (1) solargraph (1) szerelő (1) szerviz (5) szkennelés (2) szobor (1) szpot+fénymérő (2) tél (2) tenger (3) tilt-shift (2) turista (1) újságcikk (1) utazás (7) VDS Camera (2) Velvia 50 (1) videó (5) víz (1) yashica (2) Zeiss (1) zeiss (1) Címkefelhő

Vadhajtások

Elmaradt gazdasági bűncselekmény

2013.03.17. 07:00 mudman

Mindig is szerettem volna egy középformátumú, de kihuzatos, kicsire összecsukható kamerát. Ma majdnem lett egy. 

(Apró időugrással kezdődik a bejegyzés, hiszen nem mostanában íródott, hanem a Genfi Autószalon miatti kényszerzáróra előtt. De csak ma lett kész, olvasható darab belőle.)

Reggel, munkábaindulás előtt még szétnéztem a neten, és ezt találtam. Kisméretű, 6x6-os, összecsukható, minden elektronikától mentes fényképezőgép, az elején egy 2,8-as Tessar-ral. Pont ilyet keresek. Fagyos hegyre, hosszabb túrákra pont ez az ideális, kicsi, megbízható, jóféle darab.

Az egész napom el lett fuserálva, szabad félpercekben rá-ránéztem a linkelt oldalra, hogy megvan-e még a gép. Aztán mielőtt a fogyasztói társadalom pestise, az impulzusvásárlás gyorsan elvette volna a lelkem, elkezdtem utánaolvasni. Sajnos csupa olyan dolgot írtak róla, ami súlyosbította az esetet. Aztán koradélután megcsörgettem az eladót, hogy megkérdezzem, hol, mikor lehetne megnézni. Másnap délutánban egyeztünk meg. Aztán pár órával később, már valahol Dél-Budán ismét felhívtam, hogy nem lehetne-e inkább most megnézni. Lehetett.

certosix.jpg

Sajnos az eBayen elmebeteg árakon - 3-500 dollár - cserélnek gazdát, illetve árulják ezeket a gépeket. Ennek fényében a 32 ezres ár nem tűnt soknak, a valóságban azonban egy kicsit mégis. Amellett, hogy nyilvánvalóan nem tudtam volna feltűnés nélkül elsikkasztani a gép árát a családi kasszából, meg a felújítás alatt álló öreg Land Rover is viszi a keservesen összefusizott tallérokat, az is kedvemet szegte, hogy elmaradt a kézbevételkor várt villámcsapás, égből potyogó rózsaszírmok, és egyéb marhaságok áradata. Nem lett első látásra szerelem. Nem tudom miért, mert látszólag rendben volt a gép, a mechanika is határozottan működött, igaz, az objektív nem tűnt száz százalékosnak, bár a tévedés jogát fentartom, nem vagyok szakember. Szóval a gazdasági bűncselekmény, a családi kasszából történő sikkasztás, és a lesütött szemmel hazasompolygás elmaradt.

Azt viszont elhatároztam, hogy az apóstól örökölt Praktica orrán díszlő 50mm-es 2,8-as Tessart mindenképpen kipróbálom az öreg Eos 33-ason. Átalakítóm már amúgy is van hozzá...

Szerző: Földes Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://fujigx680.blog.hu/api/trackback/id/tr335107171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ximul · http://www.flickr.com/photos/ximul66/ 2013.03.17. 12:35:52

Én is néztem a kamerát, csak én nem tudtam elérni az eladót ! Nem tudom , hogy a távmérő milyen állapotban lehetett , de engem annak ( eladó által is írt ) nem túl fényes minősége is visszatartott a komolyabb érdeklődéstől. Még szerintem nem vitte el senki. Jó gépnem mondják de jó állapotú ,fellelhető
kevés és ritka , így kicsit túlárazott lehet.
Még nem szereztem be KF gépet... de TLR-t tudnék kölcsön kérni ... és esetleg utána döntenék. :)
Sajna a nálunk lévő családi gazdasági elő tervezetek engem is nagyban befolyásolnak az ilyen irányú döntéseimben...

ximul · http://www.flickr.com/photos/ximul66/ 2013.03.17. 17:29:56

Még valami ! Én is kipróbáltam egy ilyen Tessart !
Engem nem győzött meg ! Igaz nem Eos 33 -n próbáltam. Nekem jobban bejött a Pentacon Electric 1.8. Nem feltétlen nyitott rekeszen.
Viszont ami számomra nagyon szerethető az az Indrustar 50/3,5 . Van íze a vele készült képeknek. Azt hiszem az is Tessar szerű. De nem tudom biztosan....

mudman 2013.03.18. 13:35:49

@ximul:
A távmérő igen halovány volt, csak nagyon kontrasztos felületen működött. De ez az irodalom szerint a tükör minden gépen elmattul. TLR-t kérj kölcsön! :) Jó móka!
süti beállítások módosítása