Hol vagyok?

Vér, veríték és könnyek. Élet egy ritka, középformátumú fényképezőgép-dinoszaurusszal, amely valószínűleg a világ legnagyobb és legnehezebb tükörreflexes szerkezete.

 Bazinagy, dögnehéz, de cserébe többféle képméretet tud - 645, 6x6, 6x7, 6x8, van hozzá Polaroid hátfal, és remek objektíveket gyártottak hozzá a japánok.

Címkék

100-200mm zoom (2) 101 (1) 180mm (1) 18x24 (1) 300mm (1) 360° (1) 500mm (1) 50mm (4) 5x7 (3) 617 (1) 645 (3) 680iii (5) 6x12 (6) 6x17 (1) 6x6 (2) 6x7 (1) 6x9 (1) agfa (1) alkatrész (2) Angulon (6) Apple (1) árlista (1) árnyék (1) barkács (3) barlang (1) caffenol (1) Camera Obscura (3) Canon (2) Canon 5D (1) CCD (1) Certo Six (1) csengőhang (1) d60 (1) dia (3) digitális (1) digitális hátfal (3) dioptria+korrekció (1) e (1) ebay (1) eBay (15) eladó (2) EOS30 (1) EOS D60 (1) extension rail (1) Facebook (2) fekete fehér (5) fénymérő (1) film (2) filmcsere (4) fkd (1) foma (5) fotópapír (1) fotóstáska (1) fp 3000b (2) fuji (2) Fuji (6) fujifilm (3) Fujifilm (5) Fuji 645 (4) fuji 680 remote release wiring diagram (1) fuji gx680 (4) Fuji GX680 (14) Fuji X-T1 (1) füst (1) gázgyár (1) gólem (3) gömbpanoráma (1) GSW 690III (1) GW670 (1) gx (1) GX680 (5) Hét képe (1) híd (1) Holga (2) igazolványkép (1) ilford (2) infravörös (2) Japán (1) japán (1) kanada (1) kapcsolási rajz (1) karácsony (1) kereső (2) kísérlet (2) kisfilm (5) Kodak (3) Köln (1) könyv (1) Kovács úr (7) különbség (2) labor (2) land rover (1) lápvidék (1) levelezés (3) Linhof (1) Ljubitel (4) Luma (1) LumaII (2) lyukkamera (5) mágus (2) Mágus (1) magyarország (1) mai manó ház (2) makró (1) mattüveg (4) Minolta Weathermatic (1) monopod (1) művészet (2) nagyformátum (1) nagyítás (4) naplemente (1) negatív (1) negtív (2) Nikon (2) nikon (1) nyakpánt (1) objektív (9) olcsó (1) olvasnivaló (1) olympus (3) om (1) papírkép (4) Parlament (1) paszpartu (1) Phase One (1) pinhole (2) polaroid (4) portugália (4) posta (4) prospektus (1) redscale (3) Rodenstock Sironar (1) Rollei (1) rollfilm (1) Rossmann (1) Schneider Symmar (1) sín (1) solargraph (1) szerelő (1) szerviz (5) szkennelés (2) szobor (1) szpot+fénymérő (2) tél (2) tenger (3) tilt-shift (2) turista (1) újságcikk (1) utazás (7) VDS Camera (2) Velvia 50 (1) videó (5) víz (1) yashica (2) Zeiss (1) zeiss (1) Címkefelhő

Vadhajtások

Látogatás a Mágusnál

2011.12.02. 12:10 mudman

Jó szerelőt találni nem könnyű feladat. Pláne, ha olyan géppel a kezünkben tesszük ezt, amely már a puszta méretével is halálra rémiszti a szakembert. Onnan ide, innen oda túrák a fővárosban.

 

Talán teljesen logikus lépésként értékelhető, hogy a megbetegedett Fujival a Fuji szervizben kezdtem. Azért előrelátó voltam, küldtem egy érdeklődő emailt, hogy vajon láttak-e már ilyet, illetve vállalják-e a Gólemet. Hamar jött a válasz, persze, vigyem csak. Így boldogan estem be a Fotó-paradicsomba. A tulaj kedves, szimpatikus figura volt, kaptam telefonszámot, amin érdeklődhettem. Eltelt egy hét, majd még pár nap, így érdeklődtem is. A válasz nem esett jól, sajnos nem tudják javítani, de esetleg megkérdik, hátha valahol külföldön még értenek hozzá. Persze sehol nem tudtak rajtam segíteni, így a sokadik, "még várunk a japánok, angolok, kirgizek válaszára" kezdetű szöveg után bementem a gépért.

A következő állomás a Megapix volt, - itt is telefonos egyeztetés előzte meg a betegszállítást - ahol szintén roppant szimpatikus fiatalemberek fogadtak, majd feltették a polcra a masinát, hogy később ránéz a tudósuk. A tudós ránézett, megszeppent, majd hívtak, hogy valami elektronikai gond van vele - váratlan fordulat - és vigyem onnan a szörnyet, mert nem mernek hozzányúlni. Ismét ölben vittem haza a Gólemet. Közben persze a kanadai figura, aki eladta a gépet, vadul érdeklődött, hogy most mi a túrót is akarok. Visszaküldöm, vagy megtartom? Makacs vagyok, - és persze sóher is - így még nem adtam fel. Valaki csak meg tudja javítani.

 Kovács úr lökött bele a filmes dágványba, ő mutatta meg nekem a Fuji szörnyetegét, ezért szép dolog a sorstól, hogy a megoldást is ő szállította. Megkaptam tőle a Mágus telefonszámát. Ismét telefonos egyeztetés, majd megint hónom alá csapott géppel baktattam a szerelőhöz.

A Mágus a Pillangó utca környékén, egy biciklitárolóban rendel. Biztos zseni, mert ekkora káoszban valamit megtalálni, emberfeletti teljesítmény. 

 Pedig ő mindenről tudja, hogy hol kell keresni. Az ajtótól az asztaláig csak egy keskeny ösvény vezet, körben mindenfelé lábadozó betegek égig érő, ingatag tornyai szegélyezik az utat, a milliós fehér Canon telétől az olcsóbb vázakig minden előfordul. Elbeszélgetünk, megmutatom neki mi baja a gépnek - biztató jel, hogy ő már látott ilyet - majd megbeszéljük, hogy egy hét múlva jelentkezem. Szóval most reménykedünk...

Végre tényleg jó kezekben a Gólem

A bejegyzés trackback címe:

https://fujigx680.blog.hu/api/trackback/id/tr623452484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegyilany 2012.01.03. 14:57:59

Mi lett a mese vége?

Ibn al-Haiszam 2012.01.09. 15:53:23

Várom már én is a folytatást!!! Addig is elárulnád hogy mekkora volt a korábbi bejegyzésedben említett vám+áfa+postasarc mértéke az eBay-es ár százalékában?

mudman 2012.01.14. 21:40:24

@Ibn al-Haiszam:
Mese vége érkezik hamarosan, csak kipihenem a síelést.
Sarcok: áfa eddig ugye 25, januártól ha jól tudom 27 százalék, a vám az nem annyira vészes, olyan 5-6 százalék, a postai dolgozási díj pedig 1300 HUF lehetett, de ezek csak emlékek. Pontosat majd hétfőtől tudok mondani, bent vannak a számlák, papírok.
Amúgy ha eBay, érdemes inkább Japánból rendelni, onnan úgy átjön a vámon minden baj nélkül, mint a szél, még ha rendes érték is van ráírva. A kínai figurák meg eleve nem tudnak 50USD-nál nagyobb értéket írni a pakkra. ;) Az amerikai/kanadai áru a leggázosabb, az tuti elvérzik.

Ibn al-Haiszam 2012.01.16. 20:57:03

@mudman: Azóta úton van egy épp csak használt S-es váz, Japánból, egy IIIN-es hátfal Németországból és egy 100mm-es objektív az USÁ-ból.
Pontosan mit is jelent az, hogy az "amerikai/kanadai áru a leggázosabb, az tuti elvérzik"?

mudman 2012.01.16. 21:50:16

@Ibn al-Haiszam:
Gratulálok hozzá, szép pakk. :)
Bár túl nagy mintám még nincs, de eddig csak a Kanadából, USA-ból érkező cuccokat vámolták meg. A vám még nem is lenne vészes, de az áfa az igen. És ügyesen a postaköltséget is hozzácsapják az egészhez, így az ezzel növelt érték után fizetsz minden más sarcot. Elegáns.
A német cucc az uniós, az nem lesz drágább, mire meghozza a postás.
Amúgy honnan jött, hogy ilyet akarsz? És miért S-es lett?

Ibn al-Haiszam 2012.01.17. 16:14:13

Régóta vágyom már egy középformátumú gépre, de igazából az utóbbi pár hónapban kezdtem el komolyabban kutatni a nekem legmegfelelőbb után. Hogy miképp jutottam el végül a GX680-ig azt most inkább nem írnám le, de segített a te blogod is :-) Sokáig versenyben volt még az RZ67-es Mamiya is, de a Pro II, amiben már újragondolták a hátfal fényszigetelését árban egy szinten van a GX680-nal.
Az S-es változat pedig két okból magyarázható: egyrészt valamivel könnyebb (főként természetben szeretném használni) másrészt a normál és az S-es ára között elfér egy szpotméter amire azért szükségem lesz.
Nyilván érezni fogom majd a tilt/shift hiányát, de addig még jó sokat kell tanulnom :)

mudman 2012.01.17. 17:44:54

@Ibn al-Haiszam:
Azért méretben van egy kis különbség az RZ67 és a 680-as Fuji között. :)Igaz, eleinte én is a Mamiyákat nézegettem. Szerintem súlyban nem sokat jelent a tilt-shift, de árban már valóban komoly az S-es előnye. A szpotméter meg tényleg hasznos dolog. Igazából a tilt-shiftes, döntögetős móka még nekem is a jövő zenéje, a mindenféle hülye számításokkal megbolondított fénymérés miatt.
Vidám lesz a természetben ezzel a csillagrombolóval mászkálni, én már próbáltam. :) Türelmetlen családtagot/rokont/ismerőst ne vigyél magaddal fényképezni.

Ibn al-Haiszam 2012.01.20. 16:36:59

Épp az előbb hozta meg a postás a vázat eredeti dobozában, por, karc, vám és áfamentesen. Azt hiszem ezentúl fotós cuccokat eBay-en keresztül csak Japánból (vagy az EU-ból) fogok rendelni.

mudman 2012.02.01. 19:58:11

@Ibn al-Haiszam:
Ó, csak most látom ezt a bejegyzést. Sok sikert hozzá! :)
Meg ugye mutathatnál majd róla valamit. Vagy amit vele fényképeztél.

Takacsi 2012.03.04. 23:03:49

Jártam én is a Mágusnál. Patikára számítottam, sokkolt amit láttam amikor beléptem. De legközelebb (remélem nem kell hamar) is csak hozzá megyek.
süti beállítások módosítása