Hol vagyok?

Vér, veríték és könnyek. Élet egy ritka, középformátumú fényképezőgép-dinoszaurusszal, amely valószínűleg a világ legnagyobb és legnehezebb tükörreflexes szerkezete.

 Bazinagy, dögnehéz, de cserébe többféle képméretet tud - 645, 6x6, 6x7, 6x8, van hozzá Polaroid hátfal, és remek objektíveket gyártottak hozzá a japánok.

Címkék

100-200mm zoom (2) 101 (1) 180mm (1) 18x24 (1) 300mm (1) 360° (1) 500mm (1) 50mm (4) 5x7 (3) 617 (1) 645 (3) 680iii (5) 6x12 (6) 6x17 (1) 6x6 (2) 6x7 (1) 6x9 (1) agfa (1) alkatrész (2) Angulon (6) Apple (1) árlista (1) árnyék (1) barkács (3) barlang (1) caffenol (1) Camera Obscura (3) Canon (2) Canon 5D (1) CCD (1) Certo Six (1) csengőhang (1) d60 (1) dia (3) digitális (1) digitális hátfal (3) dioptria+korrekció (1) e (1) eBay (15) ebay (1) eladó (2) EOS30 (1) EOS D60 (1) extension rail (1) Facebook (2) fekete fehér (5) fénymérő (1) film (2) filmcsere (4) fkd (1) foma (5) fotópapír (1) fotóstáska (1) fp 3000b (2) Fuji (6) fuji (2) fujifilm (3) Fujifilm (5) Fuji 645 (4) fuji 680 remote release wiring diagram (1) Fuji GX680 (14) fuji gx680 (4) Fuji X-T1 (1) füst (1) gázgyár (1) gólem (3) gömbpanoráma (1) GSW 690III (1) GW670 (1) gx (1) GX680 (5) Hét képe (1) híd (1) Holga (2) igazolványkép (1) ilford (2) infravörös (2) japán (1) Japán (1) kanada (1) kapcsolási rajz (1) karácsony (1) kereső (2) kísérlet (2) kisfilm (5) Kodak (3) Köln (1) könyv (1) Kovács úr (7) különbség (2) labor (2) land rover (1) lápvidék (1) levelezés (3) Linhof (1) Ljubitel (4) Luma (1) LumaII (2) lyukkamera (5) Mágus (1) mágus (2) magyarország (1) mai manó ház (2) makró (1) mattüveg (4) Minolta Weathermatic (1) monopod (1) művészet (2) nagyformátum (1) nagyítás (4) naplemente (1) negatív (1) negtív (2) Nikon (2) nikon (1) nyakpánt (1) objektív (9) olcsó (1) olvasnivaló (1) olympus (3) om (1) papírkép (4) Parlament (1) paszpartu (1) Phase One (1) pinhole (2) polaroid (4) portugália (4) posta (4) prospektus (1) redscale (3) Rodenstock Sironar (1) Rollei (1) rollfilm (1) Rossmann (1) Schneider Symmar (1) sín (1) solargraph (1) szerelő (1) szerviz (5) szkennelés (2) szobor (1) szpot+fénymérő (2) tél (2) tenger (3) tilt-shift (2) turista (1) újságcikk (1) utazás (7) VDS Camera (2) Velvia 50 (1) videó (5) víz (1) yashica (2) Zeiss (1) zeiss (1) Címkefelhő

Vadhajtások

Előszoba

2011.10.20. 21:30 mudman

 

"Vegyél egy filléres Ljubitelt, aztán majd meglátjuk!" - szólt lassan egy éve Kovács doktor, aki galád módon elvezetett a középformátumú világ ragadós mocsarának szélére, majd egy laza gyomorrúgással bependerített a dágványba.

Így tehát szófogadóan elballagtam a Soóshoz, és ötezer forintért megvettem életem első középformátumú fényképezőgépét, - illetve dehogy elsőt, még valamikor alsós koromban örököltem már egy Pajtás gépet, de az nem ér. A terv az ljubitel.jpgvolt, hogy ha nem gyűlölöm meg az első pár tekercs film után az analóggal járó szívást, akkor talán van értelme valami komolyabban is gondolkodni. Hallgattam a jótanácsra, és egy szinte gyári állapotban lévő, bőrtokos, büdös, de csodaszép Ljubitellel a hónom alatt szaladtam haza. Aztán vissza, mert filmet elfelejtettem venni hozzá.

Szerencsére statív akadt otthon, egy régi Praktica mellé csomagolva találtam kioldózsinórt is, így csak fénymérőt kellett kölcsönbe kunyerálnom, hogy végre kipróbálhassam a gépet. Maga a Ljubitel egyszerű, mint a bot, hamar átlátható szerkezet, imádni való, olcsó, de ötletes megoldásokkal. Kedvencem a két objektívet összekötő fogazás, illetve a még ellőhető képek számát mutató nagyon analóg, aprócska ablak.

Az állvány értéke többszöröse a gépének
 

Aztán persze jöttek az első meglepetések. Például, a keresőben minden fordítva látszik. A jobb bal lett, a bal jobb, a vízszintezés is jóval több időbe telt, mint máskor és a fénymérésről is kiderült, hogy nemcsak annyiból áll az egész, hogy megnyomok egy gombot, aztán kész. Svédországban, ahol csak egy zsebállvány volt nálam, arra is rájöttem, hogy amit a keresőben látok, nem teljesen fog megegyezni a filmre került képpel, mert ugye egymás felett vannak az objektívek. Illetve nem is ott jöttem rá, hanem a híváskor, amikor a kép felét kitakarta az a Image00001.jpgkapcsolószekrény, amire a gépet tettem. Azóta százszor leírtam, hogy "parallaxis hiba".

 Az első tekercs előhívott Foma film - nagyon extra, drága filmet nem érdemes a Ljubitelbe venni - 6x6-os kockáit ámulva néztem. Filléres gép, olcsó film, és mégis csodás volt a végeredmény. Azt hiszem ekkor elvesztem. Még jópár tekercs átszaladt a Ljubitelen, de az eBay-en már vadul nézegettem a Fuji GX680-as masinákat. És persze megindult a családi kasszából történő óvatos sikkasztás is...

 
Az első 6x6-os kockán egy mátrai fatuskó díszlik

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujigx680.blog.hu/api/trackback/id/tr233316539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása