Hol vagyok?

Vér, veríték és könnyek. Élet egy ritka, középformátumú fényképezőgép-dinoszaurusszal, amely valószínűleg a világ legnagyobb és legnehezebb tükörreflexes szerkezete.

 Bazinagy, dögnehéz, de cserébe többféle képméretet tud - 645, 6x6, 6x7, 6x8, van hozzá Polaroid hátfal, és remek objektíveket gyártottak hozzá a japánok.

Címkék

100-200mm zoom (2) 101 (1) 180mm (1) 18x24 (1) 300mm (1) 360° (1) 500mm (1) 50mm (4) 5x7 (3) 617 (1) 645 (3) 680iii (5) 6x12 (6) 6x17 (1) 6x6 (2) 6x7 (1) 6x9 (1) agfa (1) alkatrész (2) Angulon (6) Apple (1) árlista (1) árnyék (1) barkács (3) barlang (1) caffenol (1) Camera Obscura (3) Canon (2) Canon 5D (1) CCD (1) Certo Six (1) csengőhang (1) d60 (1) dia (3) digitális (1) digitális hátfal (3) dioptria+korrekció (1) e (1) ebay (1) eBay (15) eladó (2) EOS30 (1) EOS D60 (1) extension rail (1) Facebook (2) fekete fehér (5) fénymérő (1) film (2) filmcsere (4) fkd (1) foma (5) fotópapír (1) fotóstáska (1) fp 3000b (2) Fuji (6) fuji (2) Fujifilm (5) fujifilm (3) Fuji 645 (4) fuji 680 remote release wiring diagram (1) Fuji GX680 (14) fuji gx680 (4) Fuji X-T1 (1) füst (1) gázgyár (1) gólem (3) gömbpanoráma (1) GSW 690III (1) GW670 (1) gx (1) GX680 (5) Hét képe (1) híd (1) Holga (2) igazolványkép (1) ilford (2) infravörös (2) Japán (1) japán (1) kanada (1) kapcsolási rajz (1) karácsony (1) kereső (2) kísérlet (2) kisfilm (5) Kodak (3) Köln (1) könyv (1) Kovács úr (7) különbség (2) labor (2) land rover (1) lápvidék (1) levelezés (3) Linhof (1) Ljubitel (4) Luma (1) LumaII (2) lyukkamera (5) Mágus (1) mágus (2) magyarország (1) mai manó ház (2) makró (1) mattüveg (4) Minolta Weathermatic (1) monopod (1) művészet (2) nagyformátum (1) nagyítás (4) naplemente (1) negatív (1) negtív (2) nikon (1) Nikon (2) nyakpánt (1) objektív (9) olcsó (1) olvasnivaló (1) olympus (3) om (1) papírkép (4) Parlament (1) paszpartu (1) Phase One (1) pinhole (2) polaroid (4) portugália (4) posta (4) prospektus (1) redscale (3) Rodenstock Sironar (1) Rollei (1) rollfilm (1) Rossmann (1) Schneider Symmar (1) sín (1) solargraph (1) szerelő (1) szerviz (5) szkennelés (2) szobor (1) szpot+fénymérő (2) tél (2) tenger (3) tilt-shift (2) turista (1) újságcikk (1) utazás (7) VDS Camera (2) Velvia 50 (1) videó (5) víz (1) yashica (2) zeiss (1) Zeiss (1) Címkefelhő

Vadhajtások

Füstbe ment terv

2011.11.20. 07:00 mudman

 Végre befutott Kanadából a nagy, és nehéz csomag. Hosszú volt az út, kis híján egy hónapot utazott a fényképezőgép, de így legalább nem kellett egy kisebb vagyon elkölteni postaköltségre. Csak egy felet. Reggel már korán beballagtam az Orczy térre, túltettem magam a "kettes ablak, ötös ablak, négyes ablak, mér' ide jön, mondtam, hogy hetes" kezdetű tragikomédián, kiperkáltam egy szakajtóra való vámot, áfát, meg ugye a posta extra sarcát is, amiért megmozdították a seggüket. De semmi nem érdekelt, hiszen a kezemben volt a DOBOZ. Benne pedig egy Fuji GX680III-as fényképezőgép váz, hátfal, kompendium, és egy szögkereső. 

 Egészen a parkolóig bírtam, ott már muszáj volt feltépni a dobozt. Hatalmas halom szivacsdarab mélyén, gondosan csomagolva virítottak benne a cuccok. Sőt, volt benne ráadás is, például egy 80mm-es sínhosszabbító (~50 USD) egy AA-s elemekkel megtömhető külső táp (~100USD), hogy a kamera ne az aranyáron mért spéci fotóelemről működjön, és egy 645-ös maszk is, ha valamiért nem 6x8-as méretben fényképeznék. És egy nagy rakás elem. Nem is vacakoltam sokat, olyan sokat nézegettem már a neten, végre ki kellett próbálnom.

 

A tükör nem mozog. :(

 

Összeépítettem a gépet, bepakoltam az elemeket, ráakasztottam a korábban már megrendelt objektívet, majd életre keltettem a Gólemet. Sild ki, tükör felcsap, majd exponáltam egyet. A gép meg sem rezdült. Abban reménykedtem, - bár nem volt valószínű, egy hónap alatt kívülről megtanultam a netről letöltött kezelési könyvet - hogy biztos elfelejtettem valamit. Egészen addig magamban kerestem a hibát, míg vékony füstoszlop nem kezdett szivárogni a váz belsejéből. Az „ó, hogy a veresseggű ördög bassza meg”, kezdetű ősi siratóének elmormogásával egy időben letéptem róla a tápot, majd a csodára várva szétfújtam a füstöt, és újra megpróbáltam. Persze semmi. Valami rondán elfüstölt a belsejében. Fasza. Három percig volt működőképes Fujim, amíg kiballagtam a pakkal a postáról. Most meg már nincs. És a jókedvvel is hasonlóan állok.

 

Készítettem egy roppant amatőr filmet, azt elküldtem az eladónak. Persze gond nélkül visszavenné a gépet, kifizetné az árát, de ugye a vám, áfa, postasarc akkor ugrik. Úgyhogy elkezdek szervizt keresni...

A bejegyzés trackback címe:

https://fujigx680.blog.hu/api/trackback/id/tr513452427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása